Okategoriserade

Hälsning från Annika i bokcirkeln

Hej,

Jag heter Annika Nettelbladt och jag är med i den lättlästa bokcirkeln på Kulturcentrum Skåne.

Jag tycker att man alltid ska vara nyfiken på böcker. Det ger så mycket: Information och fakta, det speglar olika skeenden och tidsepoker i samhället och dessutom kan litteratur vara som en tröst, en god vän.

För mig är böcker också förknippade med minnen. Barndomsminnen, ungdomsåren och vuxenlivet. Astrid Lingrens böcker har följt mig hela vägen. Jag älskar fortfarande deböckerna!

När vi läste Utvandrarsviten levde jag mig in i Kristinas liv. Det var så slitsamt för henne. Men hon kom ur sin förtvivlan och det ger mig hopp. Böcker ger mig ofta hopp.

En god bok är viktig för själen. Sluta aldrig läsa, var nyfiken!

Vänliga hälsningar

Annika

Foto på Astrid Lindgren från astridlindgren.com

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s