Okategoriserade

BOKTIPS: Sveriges historia – från istid till EU, av Bengt Fredriksson

Annika Nettelbladt har läst Sveriges historia – från istid till EU av Bengt Fredriksson.

Hon berättar: ”Det är en lättläst bok som handlar om svensk historia. Den är mycket intressant och spännande. Man kan läsa om mäktiga kvinnor och män, vikingar, krig och särskilda händelser. Den är fint illustrerad med fina bilder. Det är en spännande bok.

Stycket om Sten sture var intressant tyckte jag.”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s