Boken handlar om privatdetektiven Kouplan. Han ska lösa ett fall med en försvunnen flicka.
Boken är en spännande deckare. Men det är andra saker i handlingen som är minst lika intressanta som brottet som ska lösas:
Vem är huvudpersonen Kouplan egentligen? Varför får han inte stanna i Sverige? Vad är Pernillas bekymmer i själva verket?
Tankar om boken från vår bokcirkel:
”Boken gav mig blandade känslor och jag gillade det.”
”Det är många frågetecken i den här boken, mycket att lösa.”
”Boken är lite rolig också, ibland får författaren verkligen till det!”

Bilden är lånad av LL-förlagets hemsida.