Okategoriserade

BOKTIPS: Flicka försvunnen av Sara Lövestam

Boken handlar om privatdetektiven Kouplan. Han ska lösa ett fall med en försvunnen flicka.

Boken är en spännande deckare. Men det är andra saker i handlingen som är minst lika intressanta som brottet som ska lösas:

Vem är huvudpersonen Kouplan egentligen? Varför får han inte stanna i Sverige? Vad är Pernillas bekymmer i själva verket?

Tankar om boken från vår bokcirkel:

”Boken gav mig blandade känslor och jag gillade det.”

”Det är många frågetecken i den här boken, mycket att lösa.”

”Boken är lite rolig också, ibland får författaren verkligen till det!”

Syntolkning: Bild på omslaget till ”Flicka försvunnen. En person i röd regnkappa står framför Stockholms stadssiluett.
Bilden är lånad av LL-förlagets hemsida.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s