Idag gör Annika Nettelbladt ett blogginlägg.
Det handlar om Shared Reding, gemensam läsning.
Hej!
Jag heter Annika och jag är en del av bokcirkeln på Kulturcentrum Skåne.
Jag gillar att läsa för att det är intressant med olika livsöden och händelser.
Igår träffade vi bibliotekarien Petra på biblioteket och hade Shared Reading.
Det är intressant med Shared Reading när man diskuterar vad som hänt i texten, tycker jag.
Så här går det till: Vi får en kort text, till exempel en dikt. Vi stannar en bit in i texten och diskuterar den gemensamt.
Man tar det bit för bit och kommer fram till en lösning. En dikt som jag tyckte om att jobba med i Shared Reading var “Grepen”. Igår läste vi “Eric” av Shaun Tan.
Vi har roligt där. Det är intressant.
Annika Nettelbladt

Hej Annika och bokcirkeln. Har ni alltid shared reading eller gör ni annat i er bokcirkel också?
GillaGilla