Okategoriserade

Annika bloggar om Shared Reading

Idag gör Annika Nettelbladt ett blogginlägg.
Det handlar om Shared Reding, gemensam läsning.

Hej!

Jag heter Annika och jag är en del av bokcirkeln på Kulturcentrum Skåne.
Jag gillar att läsa för att det är intressant med olika livsöden och händelser.
Igår träffade vi bibliotekarien Petra på biblioteket och hade Shared Reading.

Det är intressant med Shared Reading när man diskuterar vad som hänt i texten, tycker jag.

Så här går det till: Vi får en kort text, till exempel en dikt. Vi stannar en bit in i texten och diskuterar den gemensamt. 

Man tar det bit för bit och kommer fram till en lösning. En dikt som jag tyckte om att jobba med i Shared Reading var “Grepen”.  Igår läste vi “Eric” av Shaun Tan.

Vi har roligt där. Det är intressant. 

Annika Nettelbladt

Foto av Annika sittandes i en fåtölj bredvid en bokhylla.

En reaktion till “Annika bloggar om Shared Reading”

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s