Arbeta med böcker, Boktankar

Kortfilm ”Försök att förstå” av Eva Henriksson

För mig har ”En droppe midnatt” av Jason Diakité (Timbuktu) varit den bok som betytt mest. Vi läste den i bokcirkeln för ett tag sedan.

När vi pratade om boken efteråt blev det så himla starka känslor i mig.
Jag tänkte på Jasons och hans pappa. Jag tänkte på deras relation.

Jag skulle vilja träffa och prata med Timbuktus pappa i ”En droppe midnatt”.
Då hade jag hade gått in i Jasons roll och försökt att förklara för min pappa.
”Försök att förstå!” hade jag sagt.

Det här är en kort film med mina tankar och teckningar om boken.

/ Eva Henriksson

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s