Arbeta med böcker, Böcker vi läser

Brev till en författare

Bokcirkeln har precis läst Gul utanpå av Patrik Lundgren. Det blev ett spännande samtal om vad som är ”hemma”, om att känna sig utanför och om att växa upp. Annika tyckte att vi skulle skriva ett brev med våra frågor och skicka till författaren. Det har vi gjort.

Här är några av frågorna:

  • Det vi har inom oss kan ju liksom spricka ibland. Vem gick du till för att få stöd?
  • När kom du till Sverige från Korea
  • Hur var det att växa upp med en mor som periodvis mådde dåligt?
  • Är allt du som du skriver i boken självupplevt?
  • Hur hittade du inspiration till boken
  • Hur lång tid tog det att skriva boken
  • Hur kom du på att du skulle skriva en sådan jobbig och bra bok?
  • Var får du pengar från för att kunna skriva böcker?

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s